Kehinde Wiley’den Yeni Tarih

Kehinde Wiley

Los Angeles doğumlu ressam Kehinde Wiley, resim tarihinde kendine dair bir alan bulamayıp da yaratanlardan… Küçük bir çocukken gittiği müzelerde bağ kurabildiği, kendisi gibi insanların resimlerinin olmadığını fark etmiş. Müzelerde siyahi görsel bir tarihi bulamayınca kendisi yaratmak istemiş.

Kehinde Wiley

Wiley, günlük hayatında var olan figürleri Klasik Avrupa portreciliğinin geleneksel diliyle yansıtmak istemiş. Resimlerinde erk, ihtişam ve kahramanlığı siyahi figürlerle yansıtmış. Bu iki farklı görsel dil daha önce bir arada kullanılmamıştı.

Kehinde Wiley

Wiley, New York sokaklarından seçtiği modelleri, ekibiyle birlikte fotoğraflamış. Modellerine resim tarihinin ünlü pozlarını sahneletmiş. Bir süre sonra Amerika’nın Afrikalı sokakları Wiley’e yetmeyince “The World Stage” adını verdiği serisi için dünyanın dört bir yanında siyahi yaşantının izlerini sürmeye başlamış. Wiley’nin The World Stage serisindeki resimleri, İsrail, Hindistan, Sri Lanka, Brezilya, Lagos, Dakar ve Çin’den çok sayıda siyahî kahramanı yansıtıyor.

Kehinde Wiley

Wiley modellerini günlük kıyafetleriyle yansıtmayı tercih ediyor. Böylelikle gerçekten günlük hayatında var olan bir insanı olduğu gibi bir 18. yy resim üslubunun içine yerleştirebiliyor. Üstelik gerçek insan boyutundan da büyük tablolar çalışıyor.  

Kehinde Wiley

“The Economy of Grace” isimli serisinde ise kadın portrelerine odaklanıyor. 18. ve 19. yüzyıl sosyete kadınlarının portrelerinden yola çıkarak kadınların tarihteki temsiline sorular yöneltiyor.O dönemde portre resimlerine özel kostüm diktirmek gibi bir alışkanlık varmış. Wiley’de “The Economy of Grace”de kadınları günlük kıyafetle yansıtmaktan vazgeçip özel kostüm diktirmiş ve öyle resmetmiş. Kostümler Fransız modaevi Givenchy tarafından hazırlanmış.

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir