Tek Karelik Bir Film: “İsimsiz”

Gregory Crewdson "İsimsiz "

Görür görmez insanın aklına bir soru düşüyor: “Hangi filmden bu sahne?” Sular içinde uzanmış bir kadın, kederli ve donuk bakışlar… Sir John Everett Millais’ın “Ophelia” tablosunu da çağrıştırıyor. Bu sahneyi David Lynch ya da Steven Spielberg çekmiş olmalı. Biraz Lars Von Trier’in tarzına da benziyor. Melankoli filminden mi?

Gregory Crewdson’un “İsimsiz” adlı fotoğrafına bakıyoruz. Bir tabloya ya da filme değil. Crewdson’un bütün çalışmaları bir film sahnesi duygusunu veriyor izleyiciye. Fotoğrafçının bu hissi verebilmek için koca bir ekiple çalıştığını biliyoruz. “Tek karelik film” olarak tanımladığı fotoğraflarını çekmeden önce, aylar boyunca hazırlık yapması gerekiyor. Ekibinde, görüntü yönetmenleri, kamera teknisyenleri, ses asistanları, ışık şefleri ve aktörler var. Fotoğrafçı hepsini denetliyor, bir film yönetmeni gibi çalışıyor.

1962 New York doğumlu Crewdson, fotoğraflarını psikolojik durumları sahneleyecek biçimde kurguluyor. “Psikolojik endişe, korku ve arzunun metaforları yahut simgeleri olarak doğanın ikonografisini ve Amerika manzarasını kullanmakla meşgulüm.” diyen fotoğrafçı bu fotoğrafında, Sir John Everett Millias’ın da resmettiği Sheakespeare’in Ofelya karakterine göndermede bulunur. Crewdson’ın eserlerinin tümüne söylendiği gibi bu fotoğrafın da yansıttığı dehşet duygusu David Lynch’in filmlerini hatırlatır. Fotoğraftaki yapay ışık ise, Steven Spielberg’ün bilim kurgularını anımsatır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir